Wednesday, June 15, 2011

masa makan kunci kereta letak mana


semalam selepas tgk wyg . pegi makan.. kebiasaan bila sy dah dudok tempat makan.. hp, kunci kreta letak atas meja.. so teringat, sebulan lps.. kuar makan dgn kwn saya, n kwn sy pulak bawa african boy student dr swinburn.... so mcm biasa dudok letak kunci keta tas meja.. so dia tba2 tanya.. "mmg biasa ker org malaysia letak kunci keta letak atas meja tp bukan dlm beg?" (tp dlm bahsa english) sy pun blur.. tgk kunci..

"eyh kenapa.. kdg2 letak lam beg.. kdg2 biasa letak tas meja jer.. p kalu hp letak lam beg coz takut org snatch kan.." then african pun crita " kalo dekat africa sana, anggapan dia org, mcm menunjuk2 yang kta ni ada kereta"

kira mcm showoff lah.. hahaha.. so sy ckp takdalah mcm tu.. sy letak pun takda niat2 nak showoff.. kdg2 sy dh letak kunci kreta tas meja dh terbiasa trus tak ingat kunci.. nak ingat makan jer.. cepat2 nak mtk order hahaha.. sbb tu kadang2 habis mkn sy chow trus tertinggal kunci kreta.. hehe..


* bukan apa nak letak tas meja.. malas nak cari kunci dalam beg besar mcm doraemon tgh carik brg ajaib dier lama nak cari.. dah kenyang mkn nak balik cepat2 nak tido krok krok krok:D

2 comments:

Redbloodsnow said...

thats why people says..."lain negeri, lain tanggapnya" ceaaa..hehehe. pa gamba wak muka african boy ya, va.

maok juak nya glemer lam blog..hehehe

eVa said...

redbloodsnow : ahhahaah xjuak nya tauk mun ada gamba ctok.. ada gamba ya lam hp.. terdelete folder hahah..