Monday, September 19, 2011

oh, sori.. salah nombor

seorg suami telefon ke rumahnya ketika outstation, dan
kebetulan yg mjawab panggilan telefon adalah seorg gaji..

suami : hello, slamat petang. Puan ada?
og :  slamat petang. Ya, encik boleh sy tolong?
suami : siapa ni?
og : sy org gaji kat sini.
suami : baru, ker? sebelum ni sy tak pernah guna org gaji!
og : sy baru jer kerja hari ni.
suami : oh ye ke. puan ada kat rumah tak?
og : ada, encik. puan tgh tidur. encik ni siapa?
suami : sy suaminya.
og : laa.. skrg puan tidur dgn siapa pulak ni?
suami : apa? ada lelaki lain yang tidur dgn puan ke?
og ; ya, encik.
suami : tak guna!!!! (dll, sumpah serana) eh, engkau boleh tolong tak? nanti sy bagi upah RM1 juta.
og : boleh.. apa yang boleh sy tolong?
suami : masuk ke bilik kerja sy, ambil pistol dlm laci, lepas tu tembak mereka berdua. 
og : saya tembak puan dgn lelaki tu ke encik?
suami : ya.
og : (termenung)
suami : macam mana? boleh tak? kalau tidak sy tambahkan RM 1 juta lagi.
og : baik encik... sy lakukan skrg.
suami : cepat!!! saya tunggu!

org gaji itu kemudian mengambil pistol dan BANG! BANG! BANG!

og : sudah, encik.
suami : bagus, skrg tutup hal ni, engkau buang pistol dalam kolam renang belakang rumah.
og : kolam renang yang mana?
suami : yang dbelakang rumah!
og : tak ada, encik. di belakang rumah ni tak ada kolam renang!
suami : ye ke ni?
og : IYA!
suami : ni kan nombor 5097600?
og : bukan, encik. sini 5907600
suami : oh, sori.. salah nombor..









16 comments:

shazmir said...

haahha..lawk betul lah..boleh salah pulak..

cun awk cun..!!
xyz4mir.blogspot.com

Ani Inherown said...

percuma mati bini orang lain. bahaya ada jak molah kerja sikda usul periksa

Hanie_Dew said...

hampess..speechless.

Uchi kay-f @hmad said...

bhahahaha...adoyai xpsl2 mati mereka suami isteri sbb slg dail nombor ekk!

Redbloodsnow said...

hahahaha. nak ka MATI FREE OF CHARGE jak suami org ya tek. ngok si suami yg tersalah nombor ya..>HAHAHA

dpt mek magin if benar² happen kes camtok :D

Hanie_Dew said...

sengal citer nih.

eVa said...

shazmir : itulah.. bahya hehe

ani inherown : nyalah tek.. salu juak bh tersalah.. p tok bahya ilak kes..

hanie-dew : kan kan.. speechless mcm muka bby boy hehe

kay-f : itulah.. jgn sesekali buat keputusan dlm telepon hehe

redbloodsnow : hahaha.. yahh.. mek sama juak.. alu mati gya jak eyh

hanie-dew : hehe..nwys pa maksud sengal ek?

Hanie_Dew said...

nanti aku carik kat wikipedia jap kang aku update ko maksud sengal tuh.

aku pun baru blajo kat semenanjung ni. di sabah xda perkataan ni.

[sutera kasih] said...

astaga..nak leputttt salah number indh hehe.
bahaya juak ohh..cuba imagine situasi tok benar2...

eVa said...

hanie-dew : hahaha itulah..mmg tau word tu dr kat sana..tu yang tanya balik hehe

sutera kasih : ahhaah.. ishh.. mek asa mesti ada blaku tok.. luar negara mesti ada..

Jue said...

Hahaha pnah bc tok dolok. Cian org gaji ya yg jd mangsa kelak. Free2 msk lokap

L@dyKichiMachiko said...

hahahahahahaha....entry yg paling syok di pagi hari..sukkaaaa.

Uchi kay-f @hmad said...

eva,sengal= poyo,jakun,lawak bodo,badul etc lah......

eVa said...

jue : haahah.. yalah tek.. tedah lu jak org gaji.. ngekot juak tek haha..

ladykichimachiko : hahaha.. bgs2.. ceriakan pagi anda hehe

kay-f : oww gitu.. haha.. baru ingat hehe

[sutera kasih] said...

@Eva:
kmk rasa pun mesti belaku d luar negara hehe

eVa said...

sutera kasih : yalah tek.. even cnun advance gk.. xmintak kta d msia ctok huhu