Friday, November 25, 2011

bukan ini yang ku pinta...



sering menjadi satu kekalahan atau kegagalan dlm diriku pabila ku ingin memulakan satu perjalanan baru.. tetapi selalu diakhiri dgn kesedihan, kekecewaan, kehampaan oleh perbuatan ku sendiri.. kerana perbuatanku, sering diri ini hancur, menangis tak berdarah, menyesal tak sudah.. ku sering bertanya pada sendiri, kenapa aku, kenapa aku, tetapi dalam otakku bilang " wahai eva jgnlah sedih begini, ada lagi d luar sana lebih susah dan lebih teruk situasi berbanding dgn kamu eva" tanpa sedari pipiku dibasahi linangan air mata.. menangis tiada henti kerana hati terlalu sakit seperti dirobek.. menangis sekuat2nya tanpa seorg pun tahu.. kalau org tahupun, dptkah mereka menghilang rasa sakit ini?

"mak, ku tidak sanggup mengharungi hidup zaman dewasa nii.. mak, ku ingin kembali alam fantasi dulu, zaman kanak2 dulu.. dulu tidak kenal dan mcm mana rasa sakit hati, tak perlu risau sampai satu malam berjaga, nak mkn minum semua mak buat, tp mak pesan dulu " eva, nanti dah besar pandai2 lah jaga diri, nanti mak dan ayah dah takda, jaga adek2mu k. jgn tinggalkan solat, ingat Allah bila susah dan senang " ya Allah masa cepat berlalu sampai sekrg ku masih bernafas, masih waras.. pernah ketika dulu ingin membunuh diri kerana hancur.. rasa dunia ini gelap, pandangan mataku hilang, ke mana lagi aku nak pergi lps ni, kenapa aku masih hidup, kenapa biarkan aku merasa semua ini.. inilah akibat bila lupa dgn Allah bisikan syaitan merasuk jiwa dan nafsu.. fikiran  pun seperti tidak beriman, sedikit tertewas..

aku pun tak tahu apa yang ku type skrg ni.. adakah kerana ingin menarik perhatian org utk baca?, minta simpati yang aku ni lah paling sedih dlm dunia?.. tak... akulah manusia paling lemah, sgt mudah utk mengalah setiap kali ujian diberikan.. banyak sangat peluang diberikan tetapi aku slalu cuai utk gunakan sebaik peluang yang ada.. adakah peluang masih ada lagi skrg? pernah kwn ku berpesan, slagi masih hidup slagi itu peluang masih ada.. ya atau tidak.. kalau ya yg kamu pilih, truskan cuba buat yg terbaik, setiap kesilapan yg lps jdikan iktibar.. kalau tak, masih lagi ada peluang lain.. jgn putus asa.. masih jauh perjalanan kamu.. tetapi sering aku fikir byk sgt peluang dberikan kenapa kesilapan yg sama slalu aku buat? ini yang membuatkan aku semakin membenci diriku...;'( terlalu penat utk bertahan , terlalu penat utk senyum, terlalu penat utk bgn tiap hari buat mcm biasa seolah2 takde aper yang blaku, penat utk memikirkan benda yg sama, penat utk menangis, penat utk hidup..

:'(

eva minta maaf kerana sering menyakiti kamu.. i dont mean it .. im so sory

:'(







12 comments:

budak penjara said...

cari jalan cmne nk jauh kn diri dari syaitan..kena selalu dekatkan diri ngn allah la

AmirFX said...

Ahaaaa... Deng go deng... Deng go deng... Kenak tek Eva Romina? Perlukah kmk ngenjok bahu kmk?! Nway, be happy ok.. Sometimes people do mistake.. We're not that perfect.. Smile ok.. :D

hani apandi said...

sabar kak, banyak2 berdoa.istighfar, insyaALLAH apa yg terjadi dalam hidup kta ada hikmah semuanya..tp yalakan, berat mata memandang berat lagi bahu memikul..tapi mak tauk, ktk kuat!

Am said...

don't be sad =( be strong. huhu you can!

Abg Stalker said...

sy bg awk 85/100 markah.tahniah,berjaya bt esei bahasa melayu semenanjung dgn jayanya.HAHAHA

Anonymous said...

Awsome resource! How can I share it on Facebook?

EyanaNoorAzlan said...

b strong eva, big girl dont cry =)

Am said...

oh.. jap.. see here :D



KLIK2

My Life's Journey said...

Eva ..kitak kenak ..mun ada apa2 kita kongsi bersama ar ..

Hidup tok mcm roda .. Suatu hari nanti kita akan dapat yang terbaik untuk dirik kitak ..percayalah ..Allah itu maha adil ..hari ya pasti akan tiba juak.


Kmk yakin kitak dapat menempuhi segalanya ..amin :)

L@dyKichiMachiko said...

what's wrong my dear eva?? come on..this is not you.chill ok.

~sabar eva,setiap org ada kisah pahitnya yg tersendiri,trust me bukan ktk sorg jak yg diuji Allah,rame gik org lain yg mungkin lebih berat gik ujiannya drp ktk. Allah sikkan nguji kita dgn sesuatu yg kita sik mampu utk tangani va,sabar..insyaallah one fine day everything will be alrite..~

ahmad endo said...

salu ktk menyakitkan kmk...sorilah sik pat kmk maafkan...hehehe

shichisaeit said...

lalala emo hahaa