Wednesday, December 21, 2011

berdiam diri

tghari tadi, saya merasakan sesuatu yang tidak kena.. tengah online seperti biasa, terdengar suara nenek laki jiran sebelah menengking semacam.. lantas saya perlahankan suara lagu korea.. takut pulak tengah dia naik hangin, saya kat sini syok dgr lagu korea... melihat nenek laki tu jalan mcm SONIC cartoon ulang alik bawak troli angkut tanah... satu perkataan yang eva tersentap dengar.. " PUSAKK ORG SEBELAH"  ( kucing org sebelah)

trus saya mutekan speaker laptop.. *mengeluh* -___-  alamak kes tempoh hari berulang lagi ker.. : ( automatic xder mood.. mcm mana nak atasi masalah jiran.. kucing saya pun, mcm nak settle..

kucing sy yang dok kat luar rumah, berak dekat tanah tanaman nenek sebelah lagi.. sbb tu nenek naik hangin.. skali lagi mcm hari tu jugak, nenek baling tanah kat luar rumah saya, lps tu tahi kucing pulak letak depan pagar rumah sy ni.. haishh sedihh bila tgk..

eva pun mcm nak marah tp nenek tu dah tua sgt.. ada darah tinggi.. tabiat dia skrg 24 jam tgk bunga, tanam bunga, siram bunga,cabut rumput.. dulu nenek tu ada kucing, lps tu xder kucing lagi dh sbb kucing dia sendiri pun berak jugak kat tanaman dia.. hmmm sy pun terfikir takkan saya nak buang kucing sy jugak.. hmmmmm

xnak lagi dh beli pasir semua tu.. penat hari2 nak bersih.. mesti org ckp apesal nak bela kucing, kalau bela kucing kene pandai2 lah jaga..  mcm mana nak buat kalau kucing dtg singgah.. tanggungjwb dah ada kat situ.. bg kucing mkn dan biarkan dia tinggal tempat kita.. tambahan pulak sy mmg suka kucing..

kalau adek sy, si dewi tgh bc entri ni, konfom dia nak marah dgn nenek sebelah.. sbb hari tu dia ckp hidup berjiran mmglah mcm gini.. kalau dudok satu banglo mmg lah tak boleh kacau keamanan satu rumah tu.. baik dok hutan.. arghhh!! runsinggg!!!

 tak suka bila masalah dtg.. tp setiap masalah ada penyelesaian.. cuma kene korbankan sesuatu apabila kita hendak membuat keputusan.. itu yang lebih perit.. demi menjaga hati sendiri atau org lain..

hidup bukan berseorangan.. kalau tak nak baik dok kat planet lain.. *suara hati yang ckp*



maaf pjg sgt entri ni..


22 comments:

Hanie_Dew said...

nak marah orang tua. tak baik. tapi kene tahan hati sikit la kan. tapi nenek tu pun dah lumrah kucing nak wat cemana. pagar la bunga bunga dia tu.

seram gak kalau orang tua mengamuk ni. sebb dorg kan byk membebel.

coachnike28 said...

nama pun dah tua,,,kita yg muda dan terpelajar mengalah je la...lebih baik...

izyantyPersonalTaste said...

kena kurung kucing tu kot...baru dia tak kuar berak tempat lain...

normi nieza said...

biar jerlah..nama pn org tua..mestilah suka membebel...:)

e F a said...

kandang jak pusak ktk eva, pasya suh pusak ktk makei paser jak.. terpaksa bah.. gikpun pki jaga hati nenek ya juak

AmirFX said...

Haha.. Tedah.. Ktk sik mok ekot pesanan kmk ria tek?! haha.. Nway, kandang jak pusak ktk ya.. Time ktk d rumah bok ktk lepasnya...

Jue said...

urm btul juak ya hor..mok anok tkut juak nya yg kecik ati. mok anok kucing pun ssh juak adeh..

Abg Stalker said...

nk bgth kucing tu supaya x berak rmh org x bole plk,dia x fhm.nk buang dewi x nk..so cmni la..terpaksa la masukkn kucing tu dlm sangkar utk bebrp ketika.terpaksa la korg yg penat tukar pasir.yela..betul gk org tua tu mrh.dia pny rmh dia pny suka la,kucing tu korg punya so korg kne bertanggungjawab.

Nanan said...

sabar kak eva~ kmk pun setuju dgn abg amir, ktk kandang jak pusak ktk. lak alu bklaie ndah ngn nenek ya lak. hee

qlah said...

kucing ? binatang kesayangan nabi :)

p/s: qlah suka kucing tapi alah dengan kucing , huhu .

Syahirah Suhaili said...

haha..aie..kmk nang takut la mun org tua ngamok kow..haha..kdg2 bleh nok ada nait antu ya..abis kta..haha..kali mok d beysa dlok pusak berak lam pasey ya nak..salu org pdh pusak mun nya berak cgek tempat,lak lain kali nya akan berak cya juak lgk..sbb dah ada bau nya.. :)

budak penjara said...

berak atas tanaman la subur tanaman..baja..haha

L@dyKichiMachiko said...

biasalh mun hidup berjiran tok dear eva..mok tahan sabar. Mmg bnr pdh ktk ya,there's a solution for every problem..& agak perit nak molah decision if benda ya kita polah utk jaga hati org lain.. Sometimes..kita kena mgalah.

~as they said; kurung jak pusak ktk lok, masa ktk d umah, bok ktk lepasnya..~

My Life's Journey said...

Dear ..jgn kitak buang pusak kitak ..ishkkk kmk tau ktk ckan buat mcm ya .. tahan jak gan sikap orang tua ar .. ne gaya nya .. mkin dilayan mkin menjadi nya lak .. cpa ..kmk tauk ktk peyabar dear.


Dear .. kitak kandang lok miaw kitak .. engkah pasir lam kandang .. kat animal kigdom cia murah gik ndak pasir gan kandang ..


Time kitak da kat umah baruk kitak lepas nya hoh .. neman nya main


Cian juak kmk gan ktk ..mesti ktk sedih gilak ..kmk paham perasan ktk dear .. nenek ya masih ok gik .. kmk dolok alu kenak buang pusak kmk oleh nya huhu :(

LYNNgrapher said...

akk pon minat korean ke??waah)samelah kita

Nyna said...

nenek ue mcm supersonic ea??lawak2:)

aimie amalina said...

aduhaiii
sedihhnyeee dgr
semoga dpt selesai maslah ni kan
emm3

penkcintadia said...

eva try tak tga spray odour mun xslap kmk nmanya.. sak pusak tak xkemeh or berak rah tanaman ksygn ya.. pey wak owg tua ya.. ish, semadi nya tua tek.. mun x turun sarawak tek.. haha.. xpun, ajar pusak tak berak dlm bekas ada pasir.. boh sskali kandang pusak.. tnsion nya lak.. kdak kta wak, tnsen asa dkongkong nk..

p/s: tringin nk mdah ngn nnek ya.. nek, kcg kmk ada otak jak, p xda akal nak pikir sney cdak bleh berak.. huww

LAici KAng Ais said...

eva belum ajar kucing berak kat toilet....haha

khairul akmal bin azman said...

kucing pun nak kecoh granny tue..

kucing pun ada hak bersuara aw!

Cik Jannah said...

haha. makcik tu emo sangatngan kucing.

Hanie_Dew said...

"gua makan sbb gua nak gemok.. haha " << aku nak makan tapi xnak gemuk. >.<