Tuesday, January 31, 2012

cukup kuat aka strong enough






kalau kita tidak pernah terjatuh, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah terluka, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah sedih, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah menangis, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah sakit, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah hampir berputus asa, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah kalah, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah dicaci, dikutuk, dimaki hamun, difitnah, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah merasa kesunyian, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah kehilangan seseorg, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah rasa kesempitan wang, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah ditinggalkan seseorang, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah terpaksa meninggalkan seseorang, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah merasa kurang kasih sayang, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah merasa cemburu, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah berkorban utk sesuatu, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah terasa malu, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah buat salah, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah merasa lemah, penat, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah merasa derita, kita tak akan cukup kuat

kalau kita tidak pernah utk sabar, kita tak akan cukup kuat





bersabarlah setiap apa yg terjadi... ALLAH swt tidak akan membebankan seseorang melebihi kadar kemampuannya... sabar akan mendidik kita.. hanya itulah ubatnya dan penawarnya.. sabar..

"Sesungguhnya hanya orang-orang yang bersabarlah yang dicukup kan pahala mereka tanpa batas." (az-Zumar : 10)Insya Allah kita menjadi orang-orang yang bersabar....









14 comments:

♥ Cik Zack's ♥ said...

Sabar sabar n trus sabar :)))

salam prkenalan ^^

ZYASH said...

tq for this entry...make me more strong n muhasabah diri sekejap.

EyqaLuvender said...

sesungguhnya hidup ini mengajar kte utk jd cukup kuat.
sabar itu iman,semoga kte semua tabah m'hadapi dugaan amin...=]

CHU MAJORFLAVA said...

love this entry..b strong!!

EyqaLuvender said...

sis eva,iqa da follow twitter...hehe

Hanie Dew said...

uurrrmm...macam entry kisah hati. wah masuk jugak kisah juara lagu ni.

sabar la eva. apa jua yg berlaku Allah tau yang terbaik untuk kita. jgn risau ur friends are all around you. you can rely on them to ease your soreness.

wahh..ok kim salam kat uncle ko. glory glory MU. muahahahahhaha

naik kuda tu mmg gayat nyah. hahahha. tinggi banget.

Am said...

nice....bagi kita ingat tntang kesabaran... =)

Muttallif said...

Pertahankan Diri dengan Perisai Sabar...
Hadapi Cabaran Dengan Pedang Doa..
Semoga Berjaya!

AmirFX said...

Pahal tek Moi? Sapa anok ktk tek? Tok kmk gigit tengkuknya.. haha.. ASa Edward lah tek... :p

[sutera kasih] said...

semuanya mengajar kta utk jd seorg yg KUAT & TABAH :))

O CIKTEDDY said...

ye,btol semuanya yg kak eva ckp tu.. =)

My Life's Journey said...

Amir... kmk tok gah serius baca entri tok dengan perasaan sedih alu tergelak baca komen kitak eh ..amboihhhh mauk jadi edward ooo ...


Kmk suka la entri kitak tok dear .. rasa sayu jak kmk baca ..kitak ok ka? tapi apa yang kitak tulis ya kmk sokong semuanya .. kita takkan kuat kalau c tempuhi semua ya .. :(

Masz Sidek said...

insya-Allah... kt akan lebih kuat slps menghadapi setiap2 dugaan...

bah byk2 bersaba...

Anonymous said...

awk sedih ke?