Sunday, February 19, 2012

Mimpi 10 Tahun Yang Lepas



orang kata dapat mimpi tido di siang hari takda makna apa-apa kan.. rasanya macam tu lah.. so jangan ambil serious sangat kalau dapat mimpi yang pelik-pelik.. tapi tadikan saya nak share something.. mana tahu sapa-sapa pun pernah mengalami seperti saya.. hehe.. sekarang ni saya masih pening kepala sebab terbawa tidor tadi... begini kisahnya~~~~ zam zam ala kazamm~~~






dalam mimpi tadi, saya menangis sebab ada dua orang budak yang pernah muncul dalam mimpi saya masa 10 tahun yang lepas.. masa mimpi 10 tahun yang lepas, dua org budak tu masih budak2 lagi.. dan bila hari ini dia org sudah remaja tiba-tiba muncul dengan muka cantek sangat-sangat... berseri sangat muka.. dia org berdua berlari dari jauh nak datang peluk saya dengan muka yang gembira sangat..


bila tengok muka diaorg berdua ni, perasaan rindu saya tu terlalu kuat.. macam ""eyh lama betul tak jumpa, manalah pergi diaorg ni""... tak tau nak cakap apa perasaan rindu tu sampai saya menangis2.. budak 2 org tu sempat peluk saya erat2.. masa dia org baru peluk sy, saya nak tanya ke mana lama menghilang, sbb saya rindu sangat sangat.. tapi tak sempat.. sebab bunyi BBM hp saya tak berhenti dr tadi... huhuhu..


masa 10 tahun mimpi dulu, dua org budak ni ada masalah.. tak tau masalah apa.. dah tak ingat.. umor macam 10 tahun masa tu... tp apa yang saya faham dalam mimpi tu budak dua ni semacam sedih sangat.. tak tau dr mana datang..  macam budak terbiar pun ada jugak.. so saya pun mbil diaorg dan bawa dua budak ni tinggal kat rumah saya...nampak happy bila dia org rasa selamat dudok kat rumah..  tp saya tak dudok kat situ.. lps tu saya tinggalkan diaorg.. sbb saya rasa diaorg akan lebih selamat dudok kat rumah saya tu.. baru hari ni saya masok rumah tu balik, dan jumpa.. sbb itu tba2 sy dpt mimpi tu..

errrr.. bila pikir balik, sangat menakutkan.. nusantara lah sangat kan.. hahaha.. xdapalah.. rasanya mainan tido jer kan.. :)





20 comments:

Elih Japahar said...

Membaca entry ni macam sy dah masuk dalam mimpi Eva..agak pelik tapi mungkin ini mainan tidur jak kan..Eva tidur siang ni kan? hah! patut pon haha..

Bila nak makan sama ni? kim bay d pullman tu dekat dgn opis kamek jak hehe..bila lagi mau jumpa blogger hebat sarawak ni kan..

AmirFX said...

Mun ktk mimpi berjumpa ngn orang ya retinya ktk sik lamak gik bertemu ngn Sultan Brunei... Kata orang la... :D

eva said...

elih japahar : eyh eyhhh blogger hebat srwak mana pulakkk ahhaha

amirFX : ahhahahaha!!!! ya bulak alu ya.. prey!

EyanaNoorAzlan said...

mungkin gak mainan tdo..p kdg2 leh jadi pelik bila mimpi smpai nangis2 kan..lau eyana kdg2 kena mimpi kat tempat2 yg lama..berulang kali..leh jd tertnya2 gak kan.. (@,@)

aReLaN said...

leh ingat lagi mimpi 10 tahun yang lepas pon dah cukup awesome.hmm...

HeNRieTTa JoSe said...

Cam seram jugak....tp since dorg berniat baek, kurang sket la ketakutan itu...

miss-nabil said...

kacau laaaaa BBM hp kak eva ni... baru nak feeling-2 baca.. haiyooo -,-'

MsDila said...

ishh..mimpi apa ni?
pikir +ve sudah la..sekadar mainnan tidur..

EyqaLuvender said...

ermm.cm suspen jgk mmpi sis eva ni kan?
hope takde ape2 la kan..

CHU MAJORFLAVA said...

ehe..mek pun slalu mimpi ala2 gtok..tapi mun mimpi miak kecik sik bagus dear,ekot kepercayaan org tua.Sa mek dalam islam pun ada..mek pernah carik maksud mimpi camtok.

Jue said...

gamba ngutik oi!! dup dap jantung bc tek hahaha mimpi kkdg molah kita bfikir hor..aku dolok mimpi yg seram alu bsmbg..sik sangka jadi kenyataan oi

fathiahRAIHANA said...

cam ada meaning pulak kan akak. lama pulak tu 10 tahun yg lepas..
takpa, mainan tido aje tu kan ^^

Yumida said...

actually kmk pn msh ingat juak ngn mimpi mek ms mek kecik....berpeloh2 jak kmk..bila bgn alu byk skali jak air lio meleleh..haha

saye said...

huhuuu.. mcm seram pun ada crta ni
hehee

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

mimpi, mungkin mainan tidur yang mana mainan syaitan, mungkin juga sebab tak cukup rehat, mungkin juga adalah tanda kepada sesuatu.. take alert :)

H.J said...

bukan takat mainan tido dah tu..mesti ada sesuatu ni..hehe

faridah nazurah said...

err maybe ada maksud yg tersirat kot.. kot kot la.. hehe :P

faridah nazurah said...

err maybe ada maksud yg tersirat kot.. kot kot la.. hehe :P

Hanie Dew said...

aku dup dap baca. masa ko kecik diorg kecik.ko dah besar diorg dah besar. rumah tu ko jumpa balik dlm mimpi ke ape. pastu diorg baru carik ko balik.

[sutera kasih] said...

pelik juak mimpi ktk va..tp mcm best mun dipolah dramam or filem hehe