Sunday, April 15, 2012

Banana Cheese



Petang-petang sedap makan banana cheese.. banana yang telah digoreng kekuningan keemasan kemudian dituang sedikit susu manis dan ditabur hirisan cheese.. indah di dalam mulut.. terasa manis sampai berkali2 teguk air teh c peng special.. pekat rasanya.. lantak jer bahasa.. muahahah..



petang tadi sedang lena tido, tba2 hp "ting ting ting"  (sungguh xboring bunyi ringtone bb ku), terpapar nama kak kiki hanako, dia  minta teman p makan ayam penyet.. oh baru saya ingat dia kerja harini.. mesti baru balik dr keja dia lapar.. mula2 ckp dekat dia kreta takda, dia pulak nak amik sy kat rumah.. oh tidak.. jauh dtg kalau dia nak amik.. so cuba kol adek sy mana tau adek otw nak pulang.. tepat skali.. kreta sudah ada.. so pecut kemaskan diri dan sampai di sana..


oh kenapa saya cakap sebegini rupa. ahhahah. goreng sajalah..





uhh~~ banana cheese


kiki hanako seperti yg sy cakap hari tu.. mcm artis indon.. cantek dan muka classic.. 


saya seperti biasa asyik2 pakai tudung hitam haha.. eyh sama kaler hitam n puteh dgn kak kiki hehehe.. 




 suka gamba ni sgt2!! 

24 comments:

Rann said...

untung laaa .. :D hehek~

ciksengeh :D said...

sedapnye nampak banana cheese tuh .. ate , macam mane buatnye ?

KiKiHanakO said...

Hehe sapa ngabis banana ya?

elyna mirsada said...

amboi cm sedap je nmpk banana 2..

AmirFX said...

Amoi! Bok malam tadik kmk makan banana chis.. Nektok dah kenak batuk2 oleh minyaknya.. haha..

Yumida said...

kmk penah goreng pisang salut popia...nyaman..rangup! cecah ngn susu..

pic fazura sitok:

http://umikasum.blogspot.com/2012/04/fazura-sweet-forever.html

namasayatihah said...

owhh..sedap...cantik la kiki hanako ni..kem slm ya darling..;D

~Sweet Honesty~ said...

eyh..sarawakian ka ktk tek?? patutla anggun..(^_^)

~Sweet Honesty~ said...

kmk sabahan..tpi sdh lama betugas d sia..selalu juak kmk ke kcg..tiap mggu n bila cuti skola..ktk pun ckgu??wahh..bole betukar resipi pnp ne..hehe~

ejulz said...

org swak duhal..

mok sikit.. hehe

Nanan said...

kat cne ktk makn banana cheese tok kak eva? mcm best. lak kmk balit, kmk nak try :)

Uchi kay-f @hmad said...

emm...tak terkata..

Elih Japahar said...

Di kuching ni ada 2 tempat selalu makan..haha..sodap di makan petang2 ni :)

Kathy Tuah said...

lamak dah x makan banana cheese tok..terasa2 di tekak dah bila nangga gambar ya..huhu..

aReLaN said...

nampak cam sedap tapi saya tak minat cheese.hehehe...

Isyatilla Idris said...

Wahh.. sodap sodap ! hehe. tiba2 rasa lapar balik.:P

Blog Panjang said...

mesti sedapkan banananana tu. hehe

HeNRieTTa JoSe said...

xpernah lagi makan banana cheese....nampak macam goreng pisang....kak kiki hanako tuh mmg sweet la....eva pown sweet juga....

L@dyKichiMachiko said...

nanggg heavenn la ngga mknn rah Kuch nun..d Myy tok nang pyh mok carik, everytime kuar mst pg fastfood restaurant jak2. So sad! =(

[sutera kasih] said...

nyaman ehh banan cheese hehe

aok, kacak nya oh..kedak saloma hehe

Riena Haiqal said...

wahhhh sedapnya kuih tu...kirim kat labuan sikit.. huhuhuhu... sweet ar korang berdua.. :)

Stilla Royazrie said...

sweeettttt :)

Hanie Dew said...

hmmmm...pecaya atau tidak aku belum pernah merasa banan cheese ni walaupun dah tesebar luas berita pasal keindahan rasanya. ha hambek bahasa aku..hahahha...

Kikik hanako ni mcm zarina AF plak gmabar last tu.

Uchi kay-f @hmad said...

Kikik hanako ni mcm zarina AF plak gmabar last tu.

iyeke? hihihi