Tuesday, September 25, 2012

Meow Meow



assalamualaikum.. salam sejahtera..

hai.. semenjak 2 menjak ni.. kucing dlm rumah asyik hilang jer.. suka sgt menghilangkan diri.. tp alhamdulillah jumpa jugak.. cuma sekor kucing si Bella tu hilang sampai sekarang.. agaknya ada org jaga kot.. hopefully :) then 2 hari lps Ivy hilang 12 jam.. lps subuh dh hilang.. ptg baru perasan dia xda dlm rumah.. then malam nasib baik dpt jumpa.. itupun aksi kejar mengejar nak dptkan ivy balik..




 selepas dijumpa.. ivy tgh mcm susah nak bernafas slps aksi kejar mengejar.. sampai buka mulut bernafas utk.. kesian tgk



 then cuba utk bagi dia relaks, sayang2kan dia


dia nak baring


 dah boleh gerak sana sini, alhamdulillah ivy oke.. 



then mggu lpas.. dolce pulak hilang.. selepas 2 hari baru dia pandai dtg balik.. dolce ni dudok dalam cage.. so masa sblm hilang tu sy lepaskan dia, bagi dia bebas sekejap.. ntah mcm mana mungkin terlalu lama bg lepas dia dah hilang.. skrg kalau nak lpas kena tgk dr jauh.. lps sejam 2 jam lepas masok balik cage..







dulu masa kecik.. mak tanya dah besar nak jadi apa.. dulu ckp nak jadi doktor bila dah takut tgk darah so tuka.. sy ckp nak jadi pengutip kucing byk2, bina satu cage sebesar rumah banglo, then kutip stray cat.. dr sy kecik lagi mak saya dah bela kucing sampey 20 lebih dulu.. tu semua kucing yg dtg kerumah then lama2 jadi penduduk tetap rumah haha.. hmmm mmg tak boleh kalau tak bela kucing.. maybe sbb dah biasa dr kecik..

ada byk lagi kucing kat luar rumah.. nantilah cerita yer.. yang ni kucing dok dalam rumah.. kucing kat luar saya panggil nama diaorg zombie.. haha..












25 comments:

L@dyKichiMachiko said...

Kmk pun suka juak dgn kucingg....best bh ada kucingg d umah tok.dpt k main n k jaga umah juak. Mun stresss...main dgn kucing jd ilang stress kita. Umah sewa kmk xda kucing. Ada org xsuka dgn kucing. Bg kmk org yg xsuka kucing tok nya kurang penyayang..kurang rasa kesian dgn makhluk Tuhan.

AmirFX said...

Amoi... Dolok pernah inang kucing.. Lama juak la... Then lepasnya mati ka o ilang kmk orang d rumah tok dah sik kesah gilak mok inang kucing... :D

ViccMalarn said...

Kak Eva, comel sangat2 bah kucing ya.. Mok pelok kuat2.. Gemok n sehat jak upa..

Herma Julianny said...

impian kmk!!!^_^
dah keja dan ada rumah sendiri kelak, mok inang pusak yang dibuang orang..
kesian nanga pusa yang terbiar..
huhuhu..
comel2 ek pusak ktk!^___^v

Cik Wani said...

ya Allah, cute na pusak ktk ya! geram kmk nangga..haha..alhamdulillah temu balit but I wish the best for Bella :) Moga nya in good hands InsyaAllah :)

Nick Nashram said...

banyaknya kucing eva..letak nama kucing si bella je ke..pastu si jacob takde ke :)

shafiqabdshukor said...

comel2 kucing tu... bagus la tu.. kutip kucing jalanan.. bela sampai comel.. hehehehe

aimi adilah said...

ahahahahah zombie... nk pngl zombie juga lah.. kucing2 kt luar uma..

*mak xbg bela kucing =(

HeNRieTTa JoSe said...

Comelnye kuceng....suka suka suka...

Psss...rietta pown suka lagu tu, tu sebab letak kt blog...hehehe...xde masa sgt nk membaca...curi curi baca sebelum tdo....kdg kdg xsedar dh awal pagi....

Dunia Realiti said...

Comelnya pusa ktak yaa...haha :)

kaizen said...

same laa... peminat kucing gak... rase x best kalo xde kucing kt rmh... ade 2 jenis... jenis bleh msuk rmh n jenos x bleh msuk rmh... hahahaha

*sronok membuli kucing kalo dorg ngade2 sgt

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

orang kata, kucing ilang tanda diorng dah nak sampai ajal..hehe orang kata la.. :P

boni kacak said...

comelnya.. baiklah. saya dapat tau yang awak ni penyayang orangnya..hehehe..

p/s : kenapa kucing luar namanya zombie????hahahahaha

namasayatihah said...

saya ska kucing but sy xkn bela kucing...heheh...nmpk kucing comel confirm sy geram but xbole peluk salsu2...sbb sy ade resdung...bhya...huu~

cik fadh said...

fadh dulu pown suka bela kucing..smpai berbelas2 ekor..tp since da xdok ngan parents bile da keje, dah xdpt bela kucing lg..dok uma sewa, housemate sgt takot dgn kucing, so xley la bela..;(

ahmad endo said...

tobey sik da d mention...hahaha...lamak sik dengar cita pusak zombie...last sebelum ktk pindah rumah...bagus antar ngan ktk pusak ow...mun dah cukup kac mintak balit...hahaha...bukak nursery pusak

Riena Haiqal said...

banyak nya kucing Eva.. saya dulu pun sama macam Eva.. suka bela kucing.. kalau kucing saya hilang seminggu la saya tak lalu nak makan. .asyik nak nangis jer.. tunggu dia pulang.. tapi lepas jer beranak kan Haiqal memang saya dah tak bela kucing sebab takut nanti bulu kucing masuk kat Haiqal.. boleh jadi athma pula..

:: Riri-Fatieha ::~ said...

comelnye... kt rumah tu pun bnyk kucing, bermula dari kucing yg dtg2 terus jd penduduk tetap.. skrg smpi dh bercucu cicit dah. hehehe

Yousof said...

Untung Ivy dengan Dolce dapat tuan sebaik Eva.. ;)

Kesian pulak tengok Ivy, macam tercungap-cungap je.. Lepas ni kena gandakan penjagaan ok Eva!

Kathy Tuah said...

nasib bait jumpa balit.. kmk kat ipoh tok xpat nak nginang pusak sbb diam kat flat.. tp ada juak 2 3 ikok pusak di dibah yg kmk berik mkn..sian nangga pusak nak liar ya :')

Marya Yusof said...

As salam Eva,

Kami anak-beranak elergik dgn kucing tp dulu masa di msia byk kucing dtg rumah sb kami bagi mamam... Orang sarawak panggil kucing pusak kan? :))

Soalan adik tu pasal daging, biasanya akak guna daging yg lembut, daging batang pinang (sirloin) tp kalau nak cepat empuk jgn masukkan garam masa sedang rebus/masak/goreng akhir sekali baru masukkan garam/serbuk perasa... ada org kata rebus dgn daun nangka atau betik boleh lembutkan daging tp xpernah cuba pulak...hehehe... Semoga membantu :))

Ayie Abas said...

tomeyyy..memang tomeyyy kucen2 tu..huhu

Zie Madini said...

bella ya kali ada org curi nya kali nk, va. BTW, dolce kedak muka chester mek aie..hehe

[sutera kasih] said...

alololo noty meow meow aaa...hehe
cute kali jak..ada ktk ngga kucing kim kardashian? ya robbi cute kali jak kucingnya !!

My Life's Journey said...

comelnya miaw ktk yunk ..bersih jak bulunya ..sejak kmk preggy tok ..susah bena kmk mauk membersihkan miaw .. susah hati kmk ..cian tga cdak ...


bestnya pat cium2 pusak mcm yang ktk buat ya yunk ...rindunya zaman ya uhuk3