Sunday, September 15, 2013

Pagi Ahad Yang Indah Kini Sudah Terang


Sungguh indah hari ini rasa seperti hari Sabtu... Mana taknya esok pun cuti gak.. boleh tak 4 bekerja 3 hari cuti? mihmihmih.. lagilah rakyat malaysia malas buat kerja.. tak boleh manja sangat rakyat malaysia nih.. dah bagi sikit nak minta lagi lebih.. xcukup itu dan ini.. dan mulalah nak bandingkan dengan negara-negara luar. tak gitu? haa biasalah.. hari-hari dengar politik mcm ni.. lali!.. boleh tak satu hari suma rakyat msia ni hidup tenang dan aman n semua fikir positif seketika dalam satu hari jer.. hal politik jangan sentuh, yang buruk yang kurang, jangan pertikaikan.. benda yang baik yang nampak hasil tu kita puji lebih dan bersyukur atas usaha kita bersama-sama.. BOLEH TAK? eyh skema betul saya punya ayat..


awal pagi dah bisin.. ye ndak.. oke jom pagi-pagi ni kita buat rutin.. alhamdulillah syukur bangun pagi lagi dan lagi.. syukur kena sembahyang lah jawabnya..  minum air suam dulu sebelum breakfast. satu botol besaq! senaman sikit, longgarkan segala anggota badan.. baru beban ada kureng sikit.. mentality kena set baru lagi.. mana perginya semangat bila mula2 kita 'jatuh' dulu..


I got the eye of the tiger, a fighter, dancing through the fire
Cause I am a champion and you’re gonna hear me ROAR
Louder, louder than a lion
Cause I am a champion and you’re gonna hear me ROAR
Oh oh oh oh oh oh
Oh oh oh oh oh oh
Oh oh oh oh oh oh
You’re gonna hear me roar




 haa tau lagu ni.. tak tau.. bukak you tube, type "ROAR" by Kate Perry... get the spirit man!

okelah entri ni xda kene mengena k.. risau jer dgn politik skrg ni menjadi2.. minyak naik trus ckp pasal politik, ada kes ragut trus ckp politik lagi, suma politik.. sakit kepala.. apa-apa pun i love you malaysia..


** saya tau saya xtau sangat tentang politik.. tp saya adalah salah seorang dr berjuta-juta rakyat malaysia yang inginkan Malaysia jauh dari segala kemungkinan yang boleh meruntuhkan  negara dari tangan rakyat sendiri.. setelah berkurun lama nenek datuk moyang kita banyak berkorban untuk mendapat kemerdekaan dan sekarang kita milikinya kerana usaha mereka..

Selamat Hari Kemerdekaan Sarawak dalam Malaysia ke 50  -- 16 September 2013






7 comments:

Zuan said...

selamat hari malaysia eva..
semalam pun zuan krja half day tau.. huhu walaupun tak berapa digalakkan bekerja hari sbtu, zuan pi gak sbb tak nak tergolong dalam golongan malas malas

Elih Japahar said...

Sekarang ni, apa benda saja pun boleh dipolitikkan, sampaikan agama pun di politikkan..padahal, kita boleh hidup walau berlainan agama..nobody is perfect! esok acara kemuncak di padang merdeka, Eva p sana kah? hehe

HeNRieTTa JoSe said...

Selamat Hari Merdeka Sarawak, Selamat Hari Malaysia....Selamat Bercuti...

sYiRa LoKMaN said...

assalamualaikum

terjah sini ^_^

jemari ameera said...

selamat hari Malaysia eva!

Puteri Kayangan?@#$%???? said...

Hihi selamat hari malaysia dear ..chak!!!Moga negara kita kian membangun .. maju dan aman dan damai .. amin2

kmk baru jak bukak blog hihi .. suka juak kmk dengar lagu katty perry ya yunk ..cute klip video ya ..

eMm@a Zaheera said...

sebab cuti 3 hari, kmk dgn konfidennya sik masok kelas awal pagi sebab tersalah tangga jadual.. Huhu..blurrrr!